חופשת הסמסטר הגיעה, אתם נמצאים הרבה זמן בבית. בין הלמידה למבחנים  להכנת העבודות, כל אחד חוטף לו משהו לנשנש. עכשיו כשיש קצת יותר זמן להכנת האוכל, אנו ממליצים על מתכונים מושקעים שלא דורשים הרבה זמן ומאמץ. במתכונים משולבים אגוזים ותפוחים שיש שטוענים שהם יעילים לשיפור הזיכרון.

שיהיה בתיאבון ובהצלחה!

מתכון לפסטה עם עגבניות שרי אפויות, אגוזים וטימין

מרכיבים
חבילת פסטה (מומלץ מסוג פנה)
4-5 ענפי טימין
4-5 שיני שום חתוך לקוביות קטנות
25 עגבניות שרי חצויות
3 כפות רוטב סויה
כפית פפריקה
חצי כוס שמן זית
מלח
פלפל
קמצוץ סוכר
אגוזי מלך מרוסקים (מחקרים שונים מראים כי אגוזים משפיעים לטובה על יכולת הזיכרון).


אופן ההכנה
מניחים את העגבניות על תבנית מרופדת בניר אפייה עם מעט מלח, זילוף קטן של שמן זית וקמצוץ סוכר ואופים בתנור שחומם ל- 200 מעלות למשך 15 דקות.

מבשלים את הפסטה בסיר עם שפע מים רותחים ומעט מלח, נזהרים לא לבשל יותר מידי זמן, מומולץ לבשל דקה פחות מהזמן שהיצרן ממליץ.

בינתיים מתחילים להכין את הרוטב. מחממים מחבת רחבה עם שמן זית ומוסיפים את הטימין. מוסיפים את הפפריקה ואת הסויה. מתבלים במלח ופלפל. נותנים למרכיבים להיטגן. מנימיכים את הגז ומוסיפים למחבת את הפסטה המסוננת. מכבים את הגז, מערבבים היטב ומוסיפים את העגבניות האפויות. מומלץ להגיש עם גבינה קשה מגוררת.

קינוח אנרגטי במיוחד- סלט פירות

מרכיבים
2 תפוחים (מחקרים שונים מראים כי אגוזים משפיעים לטובה על יכולת הזיכרון).
2 בננות
חצי כוס צימוקים
חופן אגוזים או שקדים קצוצים
חצי כוס מיץ מתפוז סחוט
רבע כפית תמצית וניל- לא חובה

אופן ההכנה
חותכים את הפירות לקוביות קטנות ומעבירים לקערה. מוסיפים את הצימוקים ואת האגוזים/ שקדים הקצוצים. מוסיפים את מיץ התפוזים ואת תמצית הוניל, מערבבים היטב ומגישים.

 

 

 צילום: (שאטרסטוק)
צילום: (שאטרסטוק)